Fredag.

HANNA 060428.

Fredag, äntligen igen!

Vädret är rikgit ruttet, troligen till och med sämre än i Umeå, hehe. Skämt och sido. Nu är det inte så långt kvar på den här dagen heller. Katarina har varit här, kusin vitamin. Väldigt trevligt. Nu är jag ensam igen och betar av den sista tvätten som finns kvar. Faktiskt ganska klar för idag. Ser fram emot att få sova i helgen, tillsammans, äntligen. Hade tänkt åka och köpa en pyjamas i Mörby idag, problemet är att jag ser en flanellpyjamas framför mig, men sånna säljs inte på sommaren. Typiskt, jag hade verkligen fått för mig att jag skulle ha en sån, och än värre när man ser den framför sig, meen... det får helt enkelt bli frammåt hösten.

Åkte tidigt imorse hit för att vara med Fia när Helena, och Micke åkte till jobbet. Självklart var det stök på röda linjen och jag fick ta roslagsbanan och gå i regnet från Altorp. "men lika glad är jag för det...." aja, det är ju iaf. fredag. 08:45 skulle hon vara på simhallen, mycket riktigt var vi där då och jag kommer på att jag kan ju gå och sola, varför inte. Men vad händer, jo timern på solariet är trasigt och när jag tittar ut och tycker att min halvtimme borde med råge vara över så har det fortfarande bara gått tio minuter, här är det nånting som inte stämmer. Kliver ur och bokstavligen brinner, både här och där. Det hettar, det hettar.

Vidare hem och fixar klart. Fredagar är så underbara.
Inga läxor, det är helt underbar, inget tjat liksom, än bättre ingen middag, ingen middag jag ska stå för iaf. behöver inte ha med honom på övervåningen att göra överhuvetaget idag. Hej och så, det räckte för idag. Dessvärre trodde jag att Micke skulle komma hem tidigt idag efter att klockan 15:00 varit på Fias konsert på skolan, men ack vad jag bedrog mig, han åkte vidare. Fia hamnade hos sin bästa kompis Jennifer meen, jag kan fortfarande inte åka någonstans. Aja, klarar väl det också, men det vore himmla kul med en lite längre fredagskväll, faktiskt. Nåja, ingenting att göra, bara vänta tills mor eller far Bragd kommer hem igen.

Ica Kvantum Sickla ringde mig idag, gav mig introduktionstider 18-19 Maj. Känns rikigt bra, dessutom ringde en Estländare hit idag vilket enligt Helena ska ha varit angående den nya abrnflicka, jag hoppas, både för min och för barnens skull att hon kan svenska...

Har precis ringt faster Carina och grattat henne på 40års dagen, synd att det är så dyrt att åka, man måste vara lite ekonomisk ibland. Missar förståss hennes kalas. Men, ett grattis är kanske iaf. en bit på väg. Hon hjälper mig dessuom med lägenhet, får se om hon får något napp...

Nu är det dags för ett parti betapet och sen hoppas jag helt enkelt att ägarna till barnen kommer...

Trevlig helg gott folk....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0