Tisdag.

HANNA 060404.

Med desperata försök inför sommaren har jag skickat mina ansökningar överallt, få som hört av sig. Inte speciellt oväntat då man söker jobben som ligger på ams.se, jag är helt enkelt inte den enda som söker de jobben. Tog tag i luren och försökte få kontakt med framförallt personalansvarige på de butiker jag sökt på, för att visa mitt intresse på riktigt, på annat sätt verkar det ju inte ritkigt fungera. Ringde Ica Maxi i Nacka förra veckan som jag nog skrev, han lät  jätteintresserad och skulle höra av sig, nu har det gått en vecka och tiden går, jag kan inte bara vänta. Ringde Daglivs där Sara jobbar, men dom ville inte ge mig nummret så då är det väl bara att vänta, slutligen ringde jag Ica Kvantum i Sickla dit jag också skickat min ansökan, berättade vem jag var och vad jag gjort tidigare, hon hade inte börjat kolla riktigt om dom skulle anställa folk inför sommaren, men då jag berättat vad jag gjort tidigare fick jag en tid för intervju redan på fredag. Det känns jätteskönt, samtidigt som det givetvis känns ruskigt tråkigt med Ica igen, men det är  både pengar, närmare stan, skattade pengar, men framförallt en möjlighet att lära känna folk vilket är en förutsättning för att det ska funka att bo här nere. Jag trivs ju trots allt och vill stanna. Stan är enorm och det finns alltid något att göra. Nu är det bara att hålla tummarna.

Pratade lite med mamma för en stund sedan. Hon gjorde en mamografi förra veckan där hon fick veta att hon hade något i ena bröstet, självklart var det jobbigt för såväl henne som alla vi som älskar henne. Idag gjorde hon en röntgen som skulle visa vad det var och tack - det var helt ofarligt.

Nåja, tillbaka till Afapetet.
So long suckers...

Kommentarer
Postat av: Empa

Du kan ju alltid söka på city gross vid kungens kurva ;) Vi vet alla att kontakter är det bästa..

Ps. Den som inte anställer dig vara dum dum dum!

2006-04-04 @ 17:50:05
URL: http://eemilie.blogg.se
Postat av: frida

älskade vän. jag hoppas verkligen att du får det där jobbet. det är du värd!

hoppas på att få se dig till veckan. hör av dig. kram

2006-04-05 @ 10:29:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0