Torsdag.

HANNA 060406.

En ny dag, igen? - Såklart.
Vaknade när Jonas mobil ringde för tredje gången och rusade iväg till jobbet. Jag somnade om, inte allt för oväntat. Tråkigt att ligga kvar ensam, men när jag fått en hejdå puss sådär på morgonkvisten känner jag mig ändå helt full av lycka. Jag har det bra.

Idag ska bilen tvättas och städas, Uhhj!
Det är väl inte så att jag tycker att det känns speciellt ansträngande överhuvetaget, men psykiskt, att sitta instängd bland alla dessa borstar i ett utrymme som inte är stort nog att öppna bildörren, jag får panik. Men det har gått förrut, klart de går bra idag också. Dedär är "mansgöra".

Fia ringde precis. Hon kommer inte hem idag, jäklar vilken skön dag, kanske skulle man göra bort bilen redan nu då, så har man nästan en fri dag. Marcus brukar ju faktiskt klara sig, speciellt i veckan då det inte är några läxor. Dessuom är det pannkaka / vofflor till middag. Dvs. inget grin över maten heller. Wee.

Till sist, imorgon är det dags att packa för hemfärd, antar jag. I helgen måste jag ut och shoppa, presenter till, gud vet alla som fyllt år. Segt när man inte gjort det direkt, men jag har ju inte varit hemma, så får ta tag i det på lördag. Tänkte ta med mig en stoor väska hem, så kan jag lasta med mig massa saker, massa saker man tänkt på men som inte känts riktigt nödvändigt att ta med. Som tex. mitt eget täcke, men gosh täcket jag har här är inget att hurra för och Jonas börjar tycka att det är jobbigt att sova under samma, kanske vore det skönt med två... och dåå - har jag helt enkelt en lösning. Dvdn ska jag hämta med mig, måste gå igenom mitt förråd och se allt vad jag har saknat. Det är mycket det, tänk om jag ska bo själv såsmåningom, om jag nu får ett jobb, jag hoppas verkligen, men då behöver jag ju helt sjukt mycket saker hemmifrån, hmpf. Ser fram emot att träffa mamma, att träffa pappa...

Snart är det helg, sen är det måndag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0