Måndag.

HANNA 060213.

- Måndag, igen.
Alltid dessa måndagar, jag förstår liksom inte. I fredags var jag helt otrolig, tvättade bort varenda socka i hela tvättstugan, varenda skjorta var struken. Idag? Det är måndag igen. Familjen har under två dagar försökt använda så mycket kläder som bara är möjligt och så var tvättkorgarna fullastade och strykbrädan förgylld med ett berg igen. Nåja, det är mitt jobb och faktum är att det inte tar allt för lång tid att få undan, det är just dedär med att sätta igång som är själva problemet. Nu är mamma Helena hemma igen vilket känns väldigt skönt. Lite struktur och information om vad som händer, varje morgon.

Helgen är slut, Erika var här och det var liksom, som vanligt igen. Tomt nu, men krafterna har fått ladda under helgdagarna lördag, söndag. Ny mobil har jag skaffat mig vilket kanske var på tiden, men pengarna kändes mindre kul att betala. Nåja, vidare...  Fredag blev lugn, jobbade till klockan 18:00 och hann både med att tvätta bilen (vilket var en upplevelse) samt att bjuda Erika och Jonas på delikat lunch (konserverad köttfärsås), Jonas åkte tillbaka till jobbet och Erika ner till centrum för att klippa håret. Väl tillbaka duschade vi och hämtade upp Nalle och Jonas för att gå ut och äta. Kvällen var snart slut, jag var bokstavligen döende efter en dag som börjat 05:30 så jag besökte helt enkelt John Blund.

Lördagen var det butik efter butik som fanns på planeringen....
Dagen lång studsade vi mellan affärer och gallerior och att själv tro sig kunna hålla pengarna kvar på kontot vore rätt dumt. Det gick inte jättebra. Erika hittade däremot ingenitng, hur sedan det gick till (?) På kvällen var det fest, eller.... nåt i den stilen. Lina kom förbi och vi stod konstant på dansmattan. Tanken var, redan från början att supa Erika under bordet. Det var planerat sedan tidigare. Vi drog igång med en bra start och när hon nästan låg där.... lyckades jag hamna där själv. Typiskt!

Söndagen var tung. Meen, hade jag lovat henne att vi skulle gå på stan hela dagen så fick jag ju lov att hålla det jag lovat så, med diverse smärtor o ett och annat tog vi oss tillslut iväg. - Jag är alldelens för duktig på klaga och det värsta är att jag är medveten om det. Men, den här dagen höll jag det inne. När jag sedan kom från stan vällde det över mig. Soffan var mitt hem. När kvällen började lida mot sitt slut var det dags för mig att ta mig tillbaka, en underbar pojke skjutsade mig fram till min dörr och jag föll pladask ner i min 90's säng.... (dock med en madrass á 120, spännande) Somnade som en knäckt slav...

Alla hjärtnas dag imorgon, för den som älskar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0