Tisdag.

HANNA 060221.

En ny dag, med nya möjligheter.
Här sitter jag, åter igen, det blir lätt så när man ska vara vaken den här tiden. Man tar sig inte för så mycket, idag är det tisdag, meningen var egentligen att jag skulle skjutsa delar av Marcus klass till Sollentunas värsjöbacken för att ha friluftsdag i slalombacken, men eftersom han fortfarande är sjuk blev det inte så heller. Jag som äntligen trodde att jag skulle få prova brädan (och slippa Marcus). Doh!
Nu har jag honom här hemma, vid tvn, han vägrar äta och stenvägrar borsta tänderna, han bara skriker - jag orkar inte gå omkring och skrika åt honom hela dagen, känns inte som att saken blir bättre, det är upp till honom.

Jag tänkte på en sak när jag såg en nunna passera på gatan tidigare imorse. Tänka sig dedär
klädskynkena de måste bära på, jag skulle ju va avundsjuk så jag grinade varje gång jag gick ut och såg andra människor som hade på sig "vad dom vill". Tänk dig vardag klädsel - skynke, juletid klädsel - skynke, nyår klädsel - skynke, midsommar klädsel - skynke, joggingrundan klädsel - skynke - Stackare! Däremot bor dom tillsammans med en vattikan som klär sig i gud vet allt, men dom har det säkert bra trots allt. Igår var vattikanen ute och körde snöslunga, vad som bör påpekas är att det inte hade snöat på tre dagar OCH varit plusgrader, men troligtvis hade han lite göra - Barmarken var ju framme!

Idag ska det handlas, ska ut o röra på fläsket också, har utmanat Jonas (...och Björn?) i en tävling om att inte äta godis, inte glass, inte chips eller ostkrokar och McDondlads bara på Söndagar. Tänkte gå ut och promenera också, tråkigt med dehär vädret bara, sol gör så mycket, men nu var det länge sedan den visade sig. Ikväll blir det att hälsa på Bibi, ska bli riktigt trevlligt, hon är så otroligt gullig med mig och jag uppskattar henne verkligen, hon bryr sig verkligen. Hoppas nu bara att Marcus blir frisk snart, jag måste vara här på natten om han är sjuk, på fredag kommer Erika & Sanna och Jonas åker, vore kul att hinna träffa Jonas innan han åker till fjällen.

Kärlek! 

Det är en helt galen känsla.
Ha en underbar tisdag gott folk, på återséende.



Kommentarer
Postat av: Anonym

dont worry be happy baby

2006-02-21 @ 21:14:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0