Tisdag.

HANNA 060228.

...och faktiskt sista dagen den här månaden, Mars imorgon, skumt.
Gårdagen var lugn och skön, solen lyster och det var någon ynka minusgrad, himmelen var helt blå, inte ett moln. Klockan halv elva åkte jag och Fia till Sollentuna för att åka slalom och jag, äntligen få prova min nya bräda och det var inte utan nervositet kan jag lova. Dagen blev underbar, fyra timmar i backen och en stund på solbänken. Därefter hem och kasta in lite tvätt och stryka lite, sällan händer det, men just igår frågade jag mig själv, är dethär verkligen mitt jobb?

Har fått tillbaka min tidigare trasiga ipod, oj så skönt. Tunnelbana - buss - annan väntetid, hur fruktansvärt kul är det egentligen? Måttligt! Men man kan få det att bli så mycket enklare, lite musik. Ikväll ska jag iaf träffa Lina, ska bli skoj, på fredag kusin Katarina och på torsdag morgon åker familjen Bragd till Idre och jag blir ledig till måndag morgon.

Den här dagen känns lite jobbigare, det är städdag, huset ska damsugas och torkas o grejas och Marcus är hemma med en kompis, om en timma ska jag skjutsa Fia till fritids och tvättstugan är full med tvätt, lakanen ska manglas. Nåja, värre har man väl varit med om vad det gäller jobb. När det sedan är gjort hoppas vi på sol, då blir det en promenad, Hanna ska bli duktig, smal och snygg, fattar inte hur de går till, vad jag än äter så går jag upp, face it!

Fia ligger och läser i loftsängen ovanför mig, snart ska jag ta ner henne, laga någon slags frukost och köra henne på fritids för att själv kunna sätta igång med tvätt och städ för att sedan hämta henne igen och skjutsa till slalomträningen senare i eftermiddag.

Nu ska jag agera lite mer hjälpsam.
Längtar till på lördag.


Kommentarer
Postat av: Frida

Jag tycker du låter som en klockren barnflicka!

2006-02-28 @ 11:11:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0