Storleksångest.

Idag var jag ledig. Jag åkte till stan en sväng och gjorde en sån där skön dag, fixade med saker som behövde ordnas osv. allt var i sin ordning tills jag gick för att handla min jacka, jag sökte staden runt utan att hitta den jag ville ha. När jag efter många slutsålda butiker äntligen hittade min jacka fanns bara storlek 34 kvar och gud vet när jag kunde ha det. Hoppet var ute trodde jag när jag hittade en sista butik, som döm om förvåning hade just den jackan i flera olika storlekar. Jag tog en 36a vilket jag alltid kunnat ha och drog på mig jackan. Då denna inte ens gick att stänga och armarna inte räckte till sökte jag en 38... då de heller inte fanns sökte jag förtvivlat en 40 i hopp om att jag skulle kunna ha den samtidigt som det fanns något inom mig som verkligen hoppades att den var alldelens åtskogen för stor. Jag drog på mig jackan och insåg snabbt att den var inte en millimeter för stor, den passade perfekt och jag ska inte säga att de skulle ha gjort något om den vart lite lite större, men förliten var den trots allt inte. Jag hoppas jag har blivit vuxen nog att inte längre köpa för små kläder i något konstigt hopp om att dom ska bli större, för de har jag minsann aldrig sett hända.

Därefter tog jag tåget till slussen och åkte vidare mot Sickla för att hämta upp ett kvarglömt viktigt papper och en väska. Väl på bussen slog det mig att det var storlek 40 jag hade köpt... de slog mig även att hade storleken saknats och det bara hade återstått en 42a hade jag säkert köpt den också. En tredje sak som slog mig var att vi igår satt och såg top model, det var där två tävlanden som var plus modeller, vilket innebär att de bär upp kläder för "lite större tjejer" så att säga. På programmet nämdes att dessa modeller har en ungefärlig storlek som motsvarar svenska 38...  Var är världen på väg? - Eller är det jag som är på väg någonstans?

Jag insåg snart att jag inte längre ville summera mina tankar utan försökte tänka på något annat....
Nåja, snart helg och inventering på lördag morgon 06.30, känns inte så kul på min lediga helg.

Tyvärr ska jag ställa till de och berätta att jag har nytt nummer, pga. operatörsbyte.
Så det nya nummret ni ska knappa kan nu gärna få om ni hör av er, jag sitter ju än ett tag på samma hemnr.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Härlig läsning - fick mig ett gott skratt på morgonen :-). Du behöver knappast oroa dig...låter bara som att du blivit klok o vuxen ;-). kram på dig! Förresten... är det klokt o lägga ut mobilnumret här? Bara en tanke...

2007-08-30 @ 09:13:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0