Väddö i helgen!

Det närmar sig.

Igår sorterade jag bort gammalt skräp från vinden och gjorde några kartonger redo för att åka med hem. Jag har akktid varit en sån skrotsamlare, jag minns så väl när jag var liten och pappa var tvungen att hjälpa mig o rensa gammla papper och skrot för själv kunde jag inte frmå mig att slänga någonting. Vi undersöker fortfarande alternativa sätt att göra flytten på och missar inte att det kommer att bli dyrt. Något jobb till Jonas är fortfarande inte klart men en lägenhet på Tomtebo är så gott som säkrad, det är en bit till stan, men har man viljan är det såklart inga problem, jag menar - se på var vi bor nu.

Ikväll åker vi till Väddö, när jonas väckarklocka ringde kunde inte jag somna om mera, ivrig. Jag vill bara åka iväg nu. Några kompisar följer med ut och vädret ser lovande ut, solen lyser och väskorna står packade och redo. Det är så underbart att åka dit, jag ska plocka blåbär. Komma från stan en stund, känna alla de lugna känslorna och bara vara. Lägga allt åt sidan en stund, inte tänka på någonting.

Jag har gått upp i vikt också, unk.
Nu när jag flyttat är det dags att röra på påkarna. Här sitter jag ju bara stilla, åker tunnelbana till jobbet klockan 10 varje dag och är hemma vid åtta. Därefter törs inte jag vara ute, man vet aldrig vem som överafaller vem, jag är nästan löjligt mörkrädd men det ska det bli ändrig på.

Trevlig helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0