Ledig dag - röj-tvätt-och-städ-dag.

Ny dag, ledig dag!
Underbart med lediga dagar, synd att det inte är oftare. Men idag är jag faktiskt ledig. Tvätthögen och dammråttorna har slagit ett slag i lägenheten, men dom ska nu undan. Imorgon åker vi till Umeå och har en riktigt skön helg. Tanken är att vi ska ta ett flyg imorgon förmiddag, problematiken ligger i en ev. sas-strejk för alla inrikes fly, from. imorgon bitti. Måste säga att det känns sådär, för ikväll kommer ju min egen underbara storasyster. Hon stannar tills imorgon då tanken var att vi skulle åka iväg med ett flyg. Nu är det bara att hålla tummarna för att det går vägen.

Tvättmaskinen snurrar - att allt annat än att tvätta kan va så ruskigt jobbigt. All städning, för att inte tala om att dammsuga. Tvätta kläder kan vara riktigt kul. På söndag är det barndop, det är konfrimation för min kusin och inte att glömma - mors dag. Känslan att kunna åka hem och hälsa på sin familj är så otroligt stark. Jag saknar dom alla såå otroligt mycket, vilket jag säger mest jämt. Man kan tolka det som att jag inte trivs här, men det gör jag faktiskt. Avståndet till de man alltid haft så nära kan ändå vara rätt påfrestande.

Nu funderar jag iaf  på att plugga på allvar, se till att det blir något vettigt av en. Kommer jag in i Umeå när jag pluggat klart mina kurser på komvux, då kommer jag nog hem. Kommer jag in här nere så pluggar jag väl här, men sannorlikheten är väl desto mindre. Det händer rätt ofta att jag funderar på hur Jonas skulle klara av att bo i Umeå. Själv säger han med lite plågsam röst att han skulle följa mig om jag kom in i Umeå (när jag frågar) men undrar hur verkligenheten skulle se ut. Tror vi skulle leva ett ganska annorlunda liv där, av någon underlig anledning. Det vore väl för att vi inte har samma människor omkring oss antagligen, men man kan ju inte säga någotning förrän man provat. Det vore rysligt kul att prova. Tänka sig att ha mamma o pappa och alla syskon på en 15 minuters avstånd... haha :) jag vill bara skratta... Det voore väl för fantastiskt underbart!

Kommentarer
Postat av: Linnea


Jag tror det skulle vara nyttigt, så ni båda har testat varandras liv! Funkar det inte att bo i Umeå kan ni ju flytta tillbaka till Sthlm, men jag tycker det låter som en sund idé, om du vill och Jonas kan tänka sig att följa med, tveka inte! Sköt om dig!

2007-05-24 @ 15:36:46
URL: http://linneaosd.blogg.se
Postat av: Frida

Jag tycker också att ni ska komma hem! =) På prov iaf.

2007-05-24 @ 15:54:34
URL: http://frilin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0