Världen gråter en skvätt.

En ny dag, en lördag.

Underbart med lördag. Idag ska vi ut på landet, molnen ligger dock som ett tjockt täcke över hela himmelen. Men än är klockan bara åtta, solen har tid att ångra sig. Igår var jag iväg en sväng till en tjej som hjälpte mig att göra mina naglar lite stadigare. Jag hade längtat, jag har verkligen alltid velat kunna spars ut mina sköra vita naglar, men dom har vart för tunna och ja... inte alls gjorda för att växa snyggt. Hem kommer jag, med något som sitter som pansarlim på mina fingrar. Skarven syns mitt på fingret och naglarna är så långa så jag kan dra paraleller med en hora. På tåget hem får jag total panik, jag kan inte prata med de stackare som ringer mig. Jag har fått sitta hos någon som inte alls kan sin sak i nästan 2,5 timma och den här "första gången" för mig blev minsann ingen upplevelse, eller en upplevelse i särklass, världen gråter en skvätt. På vägen hem är det nästan så att jag försöker slita av mig det jag har på fingrarna, dessutom är dom såå långa att jag inte förmår att stänga jackan, jag fryser som en hund och är hungrig som en varg.

Väl hemma stamapar jag in och börjar gasta och yra om en sax, tack och lov lyckas jag inte hitta någon, då hade jag väl inte haft ett enda finger kvar. Övergår till att börja putsa och fila, det tar en oändlig tid...  Men resultatet blir faktiskt helt okej. Jag skyndar mig därefter isäng för att få tänka på något annat, det är ju faktiskt helg nu. Jag sätter igång min ljudbok i öronen som jag snart somnar till. Inte undra på att man ville höra en saga innan man somnade när man var liten. I dagsläget finns det ingen som vill läsa för mig, såå... man hitta andra altenativ.

Morgon, klockan är inte ens åtta och jag är klarvaken, det är som vanligt, jag klarar inte av att sova längre nuförtiden. Vad felet är har ingen kunnat förklara för mig ännu. Men, för att inte väcka Jonas där han sover så sött smyger jag mig upp till mina ivrigt väntande katter utanför dörren. Ont i magen som varje morgon, kan inte förstå vad felet med den är och jag hoppas verkligen att någon kan förklara för mig snart.

Nu är frågan egentligen vad man ska hitta på. Datorn är inte speciellt upphetsande, har ingen aning om vad man gör på datorn längre mer än att läsa sina mail. Förr i tiden kunde man sitta dagar i steck, men gud vet vad man pysslade med då. Det får blir överväga om att städa, packa eller väcka Jonas. Men allra säkrast är nog att låta pojken sova, för en fridfull eftermiddags skull...

Ps. Fick en superfin kamera av Jonas häromdagen, så nu ska jag försöka lägga ut lite bilder också. Ds.



Trevlig helg på er allesammans!

Kommentarer
Postat av: Frida

Du MÅSTE se till att se mer positivt på ditt liv! Jag blir orolig för dig. Ditt ont i magen kan ju bero på att du inte har full sinnesro, du måste tänka på det. Kram syster

2007-05-12 @ 17:07:53
URL: http://frilin.blogg.se
Postat av: Anonym

Hej gumman, Imorgon bär det av söderut, först på kurs och sedan till dig! Ska bli så kul att få träffa dig och se hur ni har det, Ringer senare i veckan. Kram H

2007-05-21 @ 00:26:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0