Plötslig motivation.

Har jobbat idag. Söndag, lugnt i butiken och några få timmar med 100% ob ersättning, sådana här dagar är det faktiskt relativt lätt att jobba. Jonas hämtade mig och vi åkte till Sävar till mamma och pappa på lite farsdags fika, skrapade lite lotter, åt lite skumtomtar och nu är vi hemma igen. Det är så mysigt att ha familjen nära. (Helena som jag inte lyckades nå nu när jag väl ringde - stan imorgon? Tomtebo bjuder in till fika...)

Det går framåt för Jonas, ännu inget jobb med åtminstonde en intervju, jag tror vi är många som håller våra tummar att det ska gå bra nu. På tisdag åker Jonas till Stockholm för att serva bilen och kvar här hemma blir jag, kan bli toppen. Ska jobba en del men även träffa lite vänner. Anna kommer hit på tisdag kväll, mysigt att träffa de man inte träffat på länge. Erika, Sanna & Linda är i Thailand, jag är inte helt utan avundsjuka måste jag säga, men den lyckliga dagen kommer till mig också. Jag kan säga att ingenting gå upp emot att få vara nära vänner och familj nu när vi inte setts på så länge, även om det inte blir jättemycket nu heller har man ett helt annat avstånd till varandra om man skullle komma på att NU har jag en liten lucka. Däremot ska jag bli bättre på att ta mig iväg, framförallt till er, mina äldre systrar.
 
Så till den plötsliga motivationen...
Jag kom precis på att jag skulle ha rensat städskåpet, och när man kommer på något i den stilen gäller det att ta tillfället i akt och göra det på en gång, så nu ska jag rusa.

Och Helena, om du läser dethär innan du set mitt sms, se över din mobil. Håller tummarna att du har planer för city imorgon, om inte annat ger jag dig en nu.

Sov gott!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0