Inte riktigt min fredag, men det kanske blir min helg?

Helg, känslan av helg är nog det i särklass bästa jag faktiskt vet. Hela fredag går så otroligt enkelt. Just idag kom den lite på sniskan men, det är ju fredag och just den veckodagen är svår att förstöra, om man inte ska jobba villsäga. Lite förkyld idag men inte värre än att jag är i form för det allra mesta...

Till att börja med har det ju varit fantastiskt väder, solen sken när jag cyklade till skolan, dock låg skärmen på hjulet och sänkte mig en aning - det otroligt tungt att cykla. På något vis höll jag ångan uppe och i fullt flås parkerade jag cykeln på skolan för några ynka timmar. Väl där har jag tagit med ett usb-minne för att överföra allt de arbete jag ambigöst påtat ihop där hemma, sammanfattningar av hela momentet. Jag tar mitt minne med mig och sätter mig vid en efter en dator i biblioteket för att försöka överföra och skriva ut, när jag inser att i all hast har jag lämnat kopieringskortet hemma på byrån. Åh nej! - Aja, tänker jag och hittar snabbt en lösning - jag lägger dokumentet på mailen och skickar det till pappa så kan Jonas ta det med hem från jobbet, smart! En halvtimma senare har jag trligtvis hunnut testa varenda dator på hela biblioteket, säkerligen ett tiotal iaf. och en bibliotikarie förklarar vänligt att usb-läsarna endast fungerar då de är på humör, vilket dom tydligt inte var idag. Suckar lite för mig själv då jag nu inte hittar någon annan lösning än att själv åka till Jula för att hoppas på datorer med bättre humör. Går på mina lektioner, än lite mer förkyld efter min flåsiga cykeltur men tänker att - innan det ska få stoppa mig.

Men... jag hade ju inte riktigt planerat för den resan och busskortet ligger även det hemma på byrån så jag tar min inte allt för snabba cykel och trampar mig hemmåt. Innan jag ens hunnit utanför universitetsområdet är jag helt mör i benen och måste vila, promenerar en bit men då det inte allls visar sig vara lika effektivt trampar jag igång än en gång.

Väl hemma kastar jag i mig lite mat för att hinna till Jula innan pappa åker hem och döm om all förvåning där i all otur så hinner jag faktiskt fram. - Får tag i far min och när mappen på datorn öppnar sig....

...så har tre av alla de säkert 20 filerna på minnet bytt format till något ytterst konstigt som inte ens går att öppna, aldrig hört talas om något liknande. Alla de andra filerna, som för övrigt också var word-filer ser ut precis som när jag imorse hojade iväg mot skolan, glad över vad jag hade åstakommit. - Men som sagt var, man ska inte vara ledsen på en fredag. Åkte vidare till stan där jag träffade Helena för en trevligt men lite förvirrad runda.

...och så har man nu helgen framför sig, sovmorgon imorgon - lite plugg, förhoppningsvis mycket både motivation och plugg, förhppningsvis även en massa fint promenadväder. Önskar er alla en trevlig helg!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ojojoj... förstod aldrig att din dag varit så strulig...men så gav jag förstås inte så mkt tid till att berätta heller... sorry! Tack för idag!
/Förvirrad syrra ;-)

2008-02-15 @ 23:44:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0