Posten är här

Nu är det jobb som gäller. Idag, imorgon och på söndag - känns sådär men helt okej. Tänk om man kunde säga; Pengar kom - och pengarna kom. Nej, skämt och sido, känns kul att träffa lite arbetskompisar.

Vill tillsist nämna vår brevbärare, om nu jag inte är den enda som älskar känslan att få hämta posten, det är som rena julafton även om den ofta byggs upp på räkningar och reklam, men på något vis tycker jag ändå det är festligt när jag i mitt fall hör att posten kommer. Vår brevbärare kör någon slags högljudd brevbärarmoped med flak, så varje morgon när klockan börjar närma sig elva brummar det på ett alldeles speciellt sätt här utanför.

... och då vet man, att nu är posten här!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag är också en sådan som längtar efter brevbäraren...eller posten rättare sagt ;-)... Men lite kul att vi som bor ute på landet får posten tidigare än er... här kommer den kl.10.00 :-) Hoppas det går bra på jobbet i helgen. Kram H

2008-02-22 @ 21:06:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0