tentatentatentadag

Så var dagen här, min första tenta. Samtidigt som det faktiskt på något underligt vis känns spännande känns det förståss nervöst och som att jag har missat något. Ni vet hur det känns (eller gör ni?) när man sitter där i skrivsalen och får provet utdelat, alltid är det (åtminstone) för mig, någonting jag inte riktigt lärt mig som jag är övertygad om att jag säkert måste kunna, dethär har jag såklart kommit på för inte mer än tio minuter sedan och nu har jag en ramsa med ett tiotal begrepp jag måste rabbla, för att så fort jag fått provet - fort skriva ner dessa på papperet. Misstänker att det är just dethär som kallas ytinlärning. I samma stund som jag lämnar provet med mina anteckningar ifrån mig har jag ju glömt vad som där stod och framförallt vad det betydde.

...och jag hoppas att jag slipper just dedär denhär gången.

Nåja, i det stora hela känns det helt okej men det är en förfärlig plåga att vakna åtta och sitta hemma och bara vänta och vara nervös fram till två. Tar mig inte för särskillt mycket då jag enbart är nervös.

  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0