Fem arbetsdagar kvar!

Hur än jag gör så slutar det med att jag vaknar, hur gör jag för att vakna, eller hur gör jag för att inte vakna? Allt eftersom tiden går lär man sig sina egna knep. Mitt knep är att, väl vaken inte öppna ögonen. Öppnar jag ögonen är det kört, då är det morgon och all sömn har lämnat rummet. Problemet är att den sveper över mig allt för tidigt om kvällen, tänk om jag bara kunna sova lite, lite till.

Nåja, väl öppnat ögonen på lördagsmorgon - ingen mening att ligga där och tjura. Klivier upp och dolar, verkligheten är ju faktiskt att man får allra mest gjort under tidig morgon alternativt sen, sen natt. Fick en hel del gjort innan Jonas vaknar för att ha en riktig lördag tillsammans efter tre arbetsamma helger i rad. Dagen blev en trip till strömpilen där jag köpte en dymo (märkmaskin). Åkte hem och märkte upp mina skokartonger i garderoben, vilken numera är en mycket ordningsam garderob. Med mig från Strömpilen fick jag även två tröjor, varit tvungen att inse att de kläder jag har som används framförallt består av välanvända mjukibrallor varav ett par favoriter i rosa velour som jag ärvt av en vän. Ja, ni hör själva hur det låter. När jag inte anväder dessa blir det oftast mina partybrallor som Jonas kommit på att kalla dessa. Egentligen är det mina arbetsbyxor som ofta följer med hem och sitter kvar när jag hamnar i soffan efter en lång dag på jobbet. Nu när jag ska ägna mig åt plugg och skola känns det inte helt okej att säcka omkring så jag har försökt (på ett billigt sätt) rycka upp min garderob en aning.

Det tråkiga.

Hur än jag bär mig åt så slutar det med att jag hittar mig exempelvis ett par otroligt bra, praktiska eller på annatvis prisvärda skor, tröjor, byxor etc. och tar det säkra för det osäkra och köper två par. När jag kom hem idag kom det över mig att det hänt igen. Två par likadana skor och två likadana skjortor...

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det lät lite knasigt... det där med två par av samma :-) Men den där märkapparaten lånar jag gärna! Kram H

2008-01-12 @ 20:18:56
Postat av: Anonym

Stämmer ryktena? Ang GB? Gratulera i så fall från mig! Förresten... Skulle du vara intresserad av en liten bloggstafett med mig kanske??

2008-01-16 @ 09:50:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0