Mm, Umeå!

Det känns fortfarande väldigt obekant att gå till skolan att plugga inför tenta att gå på seminarier osv. Men å andra sidan känns det rikigt, riktigt kul och spännande. Jag är otroligt spänd men även motiverad till tusen så jag hoppas att det läggs på en lagom nivå där jag får visa vad jag kan men även känna att det faktiskt är någonting jag kommer att klara av. Det är korvstoppning nu, dag efter dag i skolan. Universitetet är helt enormt stort och det hjälper inte att alla lektioner är på olika våningar i olika hus där man har olika system för att märka ut var och ett klassrum, men jag kämpar på!

Min älskade Jonas tog sitt lastbilskörkort igår. Jag är jätteglad inte minst för honom, men även för min egen och vår skull. Nu börjar saker och ting sakta men säkert falla på plats. Han plockar nu lite på Jula men kommer from. Mars att köra glassbil åt GB glass här i stan.

Imorgon har jag ledigt, det blir ett första försök att slå upp boken och repetera dagens förläsning. Allt är bara så spännande samtidigt som det förståss nästan går till överdrift med spänningen vissa stunder. Engelska, daniska och norska ska läggas in i litteraturen för att inte tala om alla termer, inget ba och typ där vill jag lova.

Men jag vet att jag kan och framförallt vet jag nu vad jag vill !

I helgen välkomnar vi Jonas kompisar från Stockholm, framförallt uppmanar vi till varma kläder. Men oro er inte, milt väder råder och solen har hållit oss varma i veckan. Mm, jag tycker om Umeå.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Så roligt att det känns så bra! Och jättegrattis till Jonas! Jag är så glad för er skull att allt faller på plats! Kram H

2008-01-24 @ 23:42:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0