Långlördag.

En lång lördag var så över. Med blåsor i händerna är jag nu hemma igen efter en lång dag i stugan. Vid lunch åkte vi iväg till Ramsjön, har nu krattat hela dagen, dragit buskris och hjälpt till att få sommar där ute. Tillsist blev vi äntligen färdiga och nu måste jag säga att det känns skönt att vara hemma. Åkte en vända förbi Brån och Helena och hälsade innan jag kom mig hem till Tomtebo. Här ser ut som en bomb har landat, kartonger varvat med prylar - allt i en hälig röra. Huga!

Sommarvärmen har börjat smyga sig på, än har vi en bit kvar men det är just denhär våren som är så härlig. Träden har börjat knoppa och vi ser ett hopp om en sskön sommar. Imorgon fyller farmor år och ett arbete måste sammanställas inför seminariumet på måndag. Motivationen har nu stigit efter ytterligare en lyckad tenta, känns oerhört skönt - behovet av energi känns välförtjänt såhär innan sommaren.

Nu är klockan sen, tyvärr hann jag inte med mina vänner på middag ikväll då detta krattande tog en jäkla tid, men jag hade en mysig stund med mina föräldrar trots allt. Nu fattas bara en god nattsömn!

Godnatt på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0