Ytterligare ett seminarium avklarat.

Så var man ännu en dag närmare sommaren. Två intensiva veckor kvar innan en stor tenta och ett sommaruppehåll från skolan. Det vi läser just nu är ett intressant moment samtidigt som det är så många böcker som ska plöjas att jag blivit helt kallsvettig. Har runt sju böcker kvar som ska hinna läsas och framförallt förstås inom en och en halv vecka, det är då man måste lära sig ta ut det viktiga och det är just där jag får problem - det resulterar att jag läser massor i onödan, men jag är å rädd att missa något. Man lär sig väl, allt eftersom terminerna går.

Min dag har inte riktigt flutit på som jag hade önskat idag, mycket blåst, kyla, motvind och uppförsbacke - däremot ett lyckat seminarium och en alldelens galet lyckad inlämningsuppgift jag fick tillbaka, så trots allt ska jag inte klaga. Åkte och fortsatte på flyttstädningen innan Frida och jag handlade och åkte hem. Ett långt härligt samtal med Jotnejon och nu väntar sängen.

Imorgon är jag hemmavid, har sagt bort allt jag skulle kunna tänkas ha planerat och ska bara vänta in en teletekniker som ska koppla in hemtelefonen och plugga. Ska bli en riktigt bra dag, oj vad jag ska lära mig mycket ;) Kulturnatta i helgen, jobb också somsagt och tjejkväll på lördag. Nästa helg, Jonas och yran, sa bli kul. Nu fattas bara sömnen, till alla er andra önskar jag en trevlig fredag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0