Bussresa.

Här sitter jag på bussen, på väg till Stockholm. Man hinner förvånansvärt mycket men, det gäller att vara en driftig person för att faktiskt sitta där djupt ner i boken hela resan. Morgonen började tidigt och efter två snoozningar fanns där ingen tid kvar. Stressade på lite sådär som vanligt (...att man aldrig lär sig?) men på något konstigt vis hinner man, åtminstone jag.. för det mesta. Det gäller bara att bestämma sig. 

Skulle vara hos tandläkaren klockan 08,00 och där innan rusade jag förbi bussationen och köpte mig en biljett till Sundsvall för att sedan buda till mig en "ett par kronors biljett" med x2000 från sundsvall ner till Stockholm. Gick och lagade tanden och snacka om vinst att ha dedär gjort, nu dröjer de ett tag till nästa gång. Bara betalningen kvar nu.

Därefter till skolan, välkommnstmässa och möte med basgruppen för att sedan åka ner till stan, köpa en höstjacka och sedan direkt iväg. Väl på busstationen kom jag på mig själv för sent och tradera auktionen hade gått ut, jaha vad gör jag? Biljetterna på bussen helväg var nu slut till sthlm, och vad ska jag göra om jag bara tar mig halvvägs - ståå där i Sundsvall... tss. Nej, i sista sekund hade fler biljetter med bussen släppts och, jag hade nu fått mig en biljett till storstan.

Nåja, nu är jag i Sunsvall snart, ska ta och packa ner datorn. Bussen börjar sakta men säkert fyllas till sin bredd och jag har inte tänkt vara en sån som jag själv hade avskytt. Hon som inte förstår att hennes bunt med böcker och väskor ligger ivägen, närå... här ska röjas plats för fler passagerare!

Ha en trevlig helg allesammans, nu ska jag dyka ner i en bok!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Kul att se dig idag även om det bara vad som hastigast! Hoppas du får en bra helg så hörs vi när du kommer hem :)

2008-09-04 @ 16:54:07
URL: http://fischan.blogg.se/
Postat av: Frida

Hoppas resandet går bra och att du lyckas läsa lite! Dax att duscha nu, för att sedan gå iväg på tjockisfika...

2008-09-04 @ 17:29:39
URL: http://busprick.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0